söndag 13 december 2015

Symöte vikt åt heta, blodiga aktiviteter


Idag har vi haft symöte hos mig (Karin). Jag hade vikt små granar till lunchdukningen som jag hittat vägledning till här, fick dock ändra lite då mina pappersservetter inte var gröna på båda sidorna. Eleanore, som nyligen besökt Whitechapel, gav sig på blodigt allvar i kast med att göra julkort. Marika fick inspiration till en juldekoration i en bok. Själv tog jag fram stora grytan och kokade lakritskola efter ett recept som finns här.

 

Inget symöte utan något gott tilltugg. Jag blev liksom bara tvungen att testa Jennys pannacotta med Ahlgrens bilar när jag fick se det på hennes blogg. Och så blev det sex sorters hembakade kakor och en muffins (jag har i alla fall bakat muffinsen och daimsnittarna själv, övrigt tackar jag mor och syster för). 

1 kommentar: