torsdag 5 juni 2014

Check this out!

Då min tygkasse i tweed inte direkt andas sommar och sol var jag sugen på att sy en ny handväska.
I min sömnadsbibel "Sy!" av Cath Kidston medföljde tillklippta tygbitar till en liten axelremsväska som jag sydde ihop förra våren. Jag gillade designen men har lite svårt för Kidstons sockersöta pasteller plus att den färdiga väskan var i minsta laget.



Jag tycker det är svårt att hitta snygga robusta bomullstyger och min lokala tygaffär var inget undantag. Jag hittade i alla fall detta schackrutiga tyg som jag kombinerade med ett orange linnetyg till foder. Jag följde beskrivningen i boken förutom att jag gjorde alla mått lite större och sydde fast en innerficka med tryckknapp i infodringen. Jag sydde även i en bamsestor tryckknapp istället för att göra en knäppning med ögla. Hyfsat nöjd med resultatet även om jag tycker att knapphål är riktigt svåra att sy. Då jag var tvungen att sy i tryckknappen direkt på väskan kom jag på idén att täcka stygnen med ett symärke som Karin inhandlade på begäran. Vet inte om väskan är helt min stil men så blir det ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar