tisdag 13 augusti 2013

Tekakor och kärleksfulla kakor


Jag har fått kakmått som premie via en webbpanel och var snabb med att testa dom. Jag googlade efter recept på kakor som inte flyter ut och fastnade för det i Elins bakficka. Jag gjorde en halv sats och fick ut 24 kakor. Kändes lite som att göra pepparkakor. Den som vill veta mer om kakmåtten kan kolla här. Kristyr var inte riktigt min grej men några kakor blev hyfsat dekorerade i alla fall. 


Sedan blev jag ju inspirerad av de kakor Elin bakat och köpte kakmått med text på Clas Ohlson (av alla ställen). Eftersom det inte fanns florsocker till hands (bakades på bortaplan) fick det ersättas av socker vilket gick bra. En hel sats blev ca 80 kakor.


En kartong kläddes med bitar av tidningspapper och trälim (man tager vad man haver, hemma hade jag använt decoupagelim). Presenten avslutades med cellofan och ett fint band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar