lördag 6 juli 2013

Det hårda korsstygnslivet

Mitt pågående pyssel har kostat mig, kanske inte så mycket svett eller tårar, men däremot en del blod. När jag broderar skaver nålen upp en liten fåra på min tumme. Är det dessutom torrt i luften så börjar jag efter en stunds broderande fundera på vad det är för röda fläckar som plötsligt misspryder min aidaväv. Och då är det dags för fläckborttagningsmedel och kallvatten igen.

Men jag är ändå ganska nöjd med mitt broderi. Man ser inga fläckar och nu är jag klar med alla korsstygn. Nu gäller det att våga sig på stygn som inte är korsstygn. Lite nervöst är det allt.

Mönstret har jag köpt i den här Etsybutiken. De har mycket fint där. Det här är en märkduk som är inspirerad av Londons tunnebana. Blocken i hörnen, som har olika mönster, ska föreställa olika klädslar som sätena har i tunnelbanetågen. Läs mer om tygmönstren hos London Transport Museum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar